9 Храни, повишаващи тестостерона

9 Храни, повишаващи тестостерона

8ти август

Въпреки,че често е свързван с мъжете, хормонът тестостерон е важен за здравето,както на мъжа, така и на жената. С напредване на възрастта нивото на тестостерон естествено произведено от организма, започва да спада.
Жените имат ниски нива на тестостерон по рождение през целия си живот; техните организми са по-чувствителни към хормона тестостерон и тяхното здраве зависи от баланса между естроген, прогестерон и тестостерон.
Тестостеронът играе важна роля в естественото производство на естроген, спомага за поддържането на костите и мускулната маса и допринася за сексуалното влечение.
Възможно е да повишите нивото си на тестостерон и да подобрите изцяло здравето си, без да предизвиквате дисбаланс в хормоналната си система, използвайки изцяло естествени методи.

Какво е нужно, за да се произвежда тестостерон?
За да произвежда тестостерон тялото се нуждае, от няколко хранителни вещества. Сред хранителните вещества най-често се изчерпват витамин Д3 и цинк.
Цинкът е основен минерал, който естествено присъства в някои храни. Недостигът може да се прояви под формата на различни симптоми, тъй като цинкът е част от няколко важни процеса в организма.
Витамин Д може да бъде произведен от организма, когато тялото бъде изложено на слънце. Обаче много хора имат недостиг на витамин Д ,заради липсата на часове прекарани навън и заради количеството използвани слънце защитни кремове.
Незащитеното излагане на слънце не е препоръчително, но тялото ви се нуждае от него, за да може да произвежда витамин Д и да извлича други ползи.
Стресът е естественият убиец на тестостерона. Когато тялото изпита стрес, то произвежда кортизол, хормон, отделен от надбъбречните жлези. Кортизолът намалява ефектите на тестостерона върху тялото ви. Ако искате да ги подобрите, тогава намалете стреса и нивото на кортизол.
Тестостеронът е важен хормон за общото здравословно състояние, енергията, сексуалността и като цяло чувството за щастие и пълноценност. Не се препоръчва заместителната терапия с изкуствен тестостерон.
Заместителите работят само в полза на един хормон, а не за баланса, който е нужен за поддържане на оптималното здраве. Когато тялото произвежда тестостерон естествено, то балансира количеството, съобразявайки се с другите хормони, нужни за доброто състояние и здраве. Този баланс е идеален и не предизвиква странични ефекти.
Девет хранителни продукта, които повишават нивата на тестостерон по естествен път.
Дори и да съществуват начини за покачване на нивото на тестостерона, произвеждането на този хормон зависи от присъствието на определени хранителни вещества. Започнете с прибавянето на тези храни в хранителния ви план.

1.Нар

Този красив червен плод се е използвал с медицинска цел в продължение на векове. Съдържаща много антиоксиданти, витамини A, C, E и желязо, учени са открили, че една чаша сок от нар на ден може да увеличи нивото на тестостерона с между 16% и 30%, да подобри настроението и да повиши либидото.
При хората, които пият сок от нар, кръвното налягане намалява и те започват да се чувстват по-добре. Въпреки че много учени съветват да се пие сок от нар, аз препоръчвам яденето на плода в неговото нормално състояние.
По този начин не само ще приемете допълнителни хранителни вещества (които се намират в семките на плода), но и със сигурност няма да прекалите с фруктозата, която се съдържа в големи количества в плодовия сок. Също така самият плод е богат на захар и трябва да се яде умерено.

2.Зехтин


Качественият зехтин играе голяма роля в целта ви да покачите нивото си на тестостерон. Проучване показва, че след като участниците консумирали зехтин ежедневно в продължение на три седмици, нивото им на тестостерон се увеличило с между 17% и 19%.

3.Стриди


Отдавна смятани за повишаваща либидото храна, тези малки хапчици са богати на цинк. Може естествено да усетите повишаване на тестостерона и вашето либидо..
Други храни, съдържащи цинк, са сардините, аншоата, кашуто и дивата сьомга. Суровите тиквени семки са друг добър източник, но трябва да се ограничават до една супена лъжица на ден.

4. Кокос

Вашето тяло се нуждае от здравословни наситени мазнини, за да произвежда повечето хормони, включително и тестостерона.
Кокосът помага на способността на вашето тяло да произвежда холестерол, нужен за оптимално здраве, намалява мазнините в тялото ви и поддържа теглото ви. Контролирането на теглото е друг естествен начин да подобрите произвеждането на тестостерон.

5.Карфиол


Той е богат на минерали , цинк и магнезий , което от своя страна засилва производството на тестостерон в тялото.

6.Суроватъчен протеин


Дали в качествен суроватъчен протеин на прах или в сирене рикота, този протеин подпомага да се ограничи произвеждането на кортизол в тялото ви и следователно увеличава действието на тестостерона, който вече произвеждате. Суроватъчният протеин може също да стимулира произвеждането на тестостерон.В едно финландско изследване учени дали на участниците 15 грама суроватъчен изолат преди и след силова тренировка. Мускулната биопсия показала повишение произвеждането на тестостерона с до 25%, което продължило 48 часа.Учените предполагат, че по-голямо количество тестостерон в мускулната тъкан би позволило по-големия му прием от кръвта. Въпреки че е важен за произвеждането на тестостерон, прекалено много протеин може да предизвика обратен ефект.
Безмесна диета може да намали произвеждането на тестостерон с до 14%, но това не означава, че трябва да приемате прекалени количества животински протеини.

7. Чесън


Дори и да не съдържа необходимите вещества, за да произведе тестостерон, все пак съдържа алицин,
съединение, което намаля нивата на кортизол във вашето тяло. При това положение тялото ви може да използва произведения тестостерон по-ефективно и ефикасно.

8.Броколи


Те могат да помогнат на човешкото тяло да отдели естроген и да повиши количеството на тестостерон в клетките. Индол-3-Карбинол, съединение в кръстоцветните зеленчуци, може да увеличи отделянето на естрадиол(естрогенен хормон) при някои хора с до 50%, следователно да увеличи количеството на наличния тестостерон.

9.Яйца

Те също са източник на витамини (B5 и B6), които ни помагат да се борим със стреса и да поддържаме балансирани хормонални нива. Освен това, витамините са от съществено значение за поддържане на високо либидо

Сподели: